Tuesday, June 10, 2008

Mat rempit heret kepala di jalan




RAKAMAN aksi berani mat rempit di Jalan Sultan Mahmud, Kuala Terengganu yang boleh disaksikan di laman web YouTube.


KUALA TERENGGANU - Aksi heret kepala di atas jalan raya.

Begitulah gaya tunggangan 'berani mati' yang kini dikatakan semakin menjadi kegilaan di kalangan mat rempit di Terengganu.

Lagak ala pelakon ngeri itu semakin kerap ditunjukkan oleh mat rempit dengan menjadikan laluan di Jalan Sultan Mahmud di sini, sebagai gelanggang aksi mereka.

Salah seorang pembaca Kosmo! yang ingin dikenali sebagai Salam memberitahu, beliau terserempak dengan mat rempit menunjukkan aksi yang dianggap paling 'ekstrem' itu pada waktu malam minggu lalu.

Menceritakan gaya tunggangan yang dimaksudkan itu, ujarnya, mat rempit menaiki motosikal dengan membonceng rakan di belakang.

Jelasnya, penunggang akan membuat wheelie dan dalam masa yang sama pembonceng berbaring hingga topi keledar yang dipakainya mencecah permukaan jalan raya.

"Penunggang akan memecut kenderaan sehingga kelajuan 80 kilometer sejam dan mengheret rakannya yang kepalanya bergesel dengan jalan raya," katanya ketika menghubungi Kosmo!.

Katanya, lebih mengejutkan apabila pembonceng berkenaan tidak memegang rakannya atau mana-mana bahagian motosikal.

"Hanya pedal motosikal yang digunakan bagi menahan kedua-dua belah kakinya. Aksi ini memang bahaya dan saya terperanjat mereka berani buat macam tu," katanya.

0 comments: