Wednesday, November 5, 2008

Pendaratan Ke Bulan Pembohongan Semata-Mata ???

Sedutan dr Sabah Forum


Amerika dianggap hebat kerana mereka kononnya telah berjaya mendaratkan angkasawan mereka ke bulan.

Maka pihak Amerika menunjukkan bukti2 berupa gambar di bulan. Gambar angkasawan mereka memacakkan bendera di bulan. Bendera tersebut melambai2 ditiup angin. Adakah angin begitu di bulan? Kenapa bendera tersebut tidak jatuh kerana graviti bulan? tentang suasana bulan, tentang pakaiannya dan lain2 terus dibongkar.

Bendera berkibar-kibar ditiup angin?

Ketika itu imej Amerika dianggap cukup kuat. Ramai para intelek turut sama percaya dan diperbodohkan. buku2 pelajaran anak2 sekolahan pun mencetak gambar kehebatan Amerika dengan NASA dan misi Apollonya.


Selepas lebih 30 tahun pembongkaran pembohongan demi pembohongan amerika terus dibuka. kenapa tidak ada misi menghantar angkasawan seterusnya andaikata misi itu berjaya? beberapa pihak yang mengkaji sesahihan foto tersebut juga mendapati ianya adalah palsu. gambar tersebut didapati mempunyai kombinasi sistem pencahayaan yang bertujuan untuk menipu orang yang melihat gambar tersebut. ini adalah salah kerana satu2nya sumber cahaya bagi bulan adalah daripada matahari sahaja!

Terdapat banyak blog dan laman web yang menceritakan tentang pembohongan amerika. saintis2 rusia, jepun mengakuinya. dikatakan mana2 objek atak kapal angkasa yang ingin memasuki kawasan bulan akan terpaksa melalui satu kawasan radioaktif yang akan mengakibatkan hancur menjadi debu! mana mungkin amerika sanggup ke sana. setakat ini masih belum ada teknologi yang dapat menahan radioaktif tersebut.

dikatakan tempat pendaratan pesawat apollo tersebut adalah pangkalan rahsia amerika yang tidak diketahui oleh seorang pun. tempat tersebut mungkin berada di tempat bernama Area 51. tetapi teknologi rusia secara sulit dapat mengetahui perkara tersebut.

Image

Image

Bingung2..mana yang betul??

0 comments: