Wednesday, December 17, 2008

Pesanan Dari Sahabat


Dodol siam

Ha teringat pula Kak M, kepada sesiapa yang suka makan dodol Siam (alah yang 3 segi tu) tolong jangan makan lah, Kak M tengok sendiri macam mana dia orang buat Dodol tu dikacau atas dapor arang, kandapor tu rendah saja. Lepas tu dibiarkan sejuk. Ha time ni yang best ni, time nak bungkus, anjing 2, 3 ekor dok jilat dodol kat dalam kuali besar tu,member baik punya dok bungkus tak pulak dia halau anjing2 tu Bila tengok memang nak termuntah, Jadi kalau ada orang bawa balik oleh2 dari Padang Besar/Danok ka janganlah makan, kotor same goes to asam jawa or buah keranji yang disalut gula tu - samalah proses dia tu Nampak gayanya banyak benda yang kita dah makan ya!!!!

Jangan beli bihun jenama "EKA"

Untuk umat islam jgn beli dan makan bihun jenama EKA sebab baru-baru ni ada saudara kita yang dah pi kat kilang dia dekat tasek gelugor.Kilang dia bersebelahan ngan ladang babi dan air dari LADANG TU mengalir ke kawasan kilang EKA.Lantai tempat pembungkusan bihun tu sentiasa basah dan anjing berkeliaran kat situ....pekerja dia taK NAMPAK PUN dari bangsa kita.Saya sekadar menyampaikan sebagai umat islam.

~WALLAHHUALAM~

P/S -
Jangan terbeli dengan dodol yang datang dari Siam yang di bungkus sama dengan gambar di atas, kerana dodol Siam tidak tahan lama dan mudah tengit.

0 comments: