Tuesday, April 29, 2008

Pasal Kawen

Lepas Z jemput aku ke kenduri kahwinnya secara 'explorace instruction', Pjal tak kurang hebatnya. Memanfaatkan segala teknologi sedia ada. Disebabkan aku penah bertandang ke rumahnya, maka dia jemput aku via sms.

Aku. Juga via sms. Balas. "Kasi pelan rumah ngko. Memang dah penah pegi. Tapi ingat2 lupa. Mana tau dah ader perubahan jalan"

Pjal. Via sms. "Dah email"

Aku fikir dia email kad kahwinnya dalam bentuk soft copy. Cam orang buat selalu tu.

Bila bukak email dia. Cheh. Ada ker dia kasi peta rumah guna Google Earth.

* Teringat aku cite member tentang anak muridnya. Tentang peta rumah ikut Google Earth. Berminggu yang lalu. Maaf cikgu. Saya sibuk akhir2 ini. Harap2 cikgu tak denda saya, rotan saya, arah saya berendam dalam air kolam yang kotor. Sebabnya saya generasi baru cikgu. Jgnkan nak ketuk dengan hujung pembaris kuning panjang itu, jentik telinga pun akan saya amukkan pada satu dunia. Dan ibu bapa saya akan datang ke sekolah cikgu bersama media dan orang2 di pejabat Kementerian. Saya perlu dimanja, ditatang bagai minyak yang penuh. Saya bukan macam zaman cikgu2 yang dulu. Yang cukup menghormati profession cikgu.

Ini dia kerja rumah yang cikgu berikan dulu. Berikan bintang2 banyak2 ya cikgu. Nak tunjuk pada emak. Anaknya rajin dan pintar.

0 comments: