Wednesday, April 30, 2008

Tipah Tertipu

Petang 24, mama ajak aku pergi jln2. Gaji dah masuk. Utang kete dah bayar tengah ari td. Duit bil ghitu ghini semuanya dah settle. Duit org tua Sabtu nie, aku hulur la nanti.

Kul 6 aku dah ader kat dlm Econsave. Eh.. shopping kat Econsave maner ader standard.. x kisah lah.. wat aper nak jaga standard, kamu beli barang yg samer di sini tapi harganya lebih murah dari shopping mall berhawa dingin itu. Econsave juga berhawa dingin. Cuma sedikit sesak susun atur barangnya.

Lagipun aku cuma nak jln2 jer cuci mata. Adelah juga barang yg aku beli. Tak boleh lama2 nnt mama bisa rambang mata.

Tiba2 mber bujang jiran sms mntak aku belikan sabun serbuk pencuci baju. Mula2 masa lalu area sabun serbuk pencuci, ingat nak angkat Fab kaler kuning tu jer. Entah dari maner mai sorang amoi promoter kat Econsave tu sruh aku try pakai Kao Attack. Memang mama pkai Attack, bersih dan wangi tp untuk kegunaan bujang mahal sgt brand nie. Amoi promoter tu pujuk aku lagi. Katanya ader promosi dapat bekas cucian aka laundry basket. Seperti biasa aku mudah terpengaruh ngan benda2 free nie. Oppss..kali ini aku tidak tergoda ngan amoi promoter itu yer, aku beli kerana promosinya.

Balik umah mlm td, aku hantar sabun serbuk pencuci Kao Attack itu ke rumah jiran bersama baldi dan isinya. Dengan bangga aku merasmikan penggunaannya sesambil bercerita betapa untungnya aku berbelanja dapat laundry basket free. Tapi tiba2 aku jadi blur tgk laundry basket aku yg kechik tu. Aku tgk balik kat packing sabun tu. Ciss..tipah tertipu la. Aku bukan dapat laundry basket tapi...

0 comments: